Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday, April 8, 2013

Demam PRU 13 - Saya Pilih Calon Muslim Berwibawa

Bismillah, alhamdulillah

Selawat dan salam buat Rasulullah s.a.w., keluarga dan sahabat-sahabat baginda, serta semua umat Islam.

It is well known that parlimen dah dibubarkan. It's time to vote!!! Tapi, nak undi siapa? This is my first time election experience. Excited! Excited nak memangkah like this (X), excited nak tahu YB baru (^_^). Tapi nak undi siapa? There goes the same question....

For me, PRU 13 sangat bermakna sebab Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) hantar ahli untuk bertanding kerusi parlimen. Op....op....jangan salah faham ya, ISMA bukan nak memecahbelahkan lagi orang Islam dan bangsa Melayu di Malaysia. ISMA bukan parti, and NEVER be a political party. I won't describe the details. Boleh baca via link ni. 

ISMA - BERJASA -ARUS BARU? CONFUSED? 

Ikatan Muslimin Malaysia
Undilah Calon Muslim Beriwibawa!
Mungkin ada yang bertanya, "Kenapa ISMA ni? Kejap Berjasa, kejap Arus Baru, Arus Baru tu apa pulak???" Ok, macam ni (nak explain jugak even dah ramai yang tahu). ISMA hantar wakil untuk bertanding kerusi parlimen atas tiket Berjasa. Arus Baru pula bukan parti (jangan nanti cari nama Arus Baru dalam kertas undi ya) (^_^), arus baru adalah seruan untuk mengundi CALON MUSLIM BERWIBAWA. Ini linknya. We're NGO. So, we're not Pro at any parties (BN, UMNO, PAS, PKR, apatah lagi MCA, MIC and DAP). Kami hanya menyeru supaya para mengundi MELAYU dan ISLAM (especially) untuk mengundi calon muslim yang berwibawa di tempat anda. Ye la kan, kalau orang Islam sendiri tak mengundi calon muslim, siapa lagi? Kita nak harapkan siapa untuk tegakkan agama Allah kalau bukan kita (muslims)? 

I know that this is the first time experience untuk kami, ahli ISMA. Now, barulah tahu macam mana beratnya tugas 'menyedarkan' orang. Memang kalau nak dibandingkan dengan Ikhwan Muslimin di Mesir, ISMA masih ada jalan yang amat panjang untuk capai ke tahap tu (tahu kan Presiden Mesir sekarang ahli Ikhwan Muslimin). Ahli ikhwan dah melalui bermacam-macam ujian, mereka BELI kemenangan dengan NYAWA mereka sendiri. Alhamdulillah, setakat ni belum ada ahli ISMA yang terkorban jiwa. Untuk berada pada tahap Ikhwan Muslimin sekarang adalah mustahil bagi ISMA, tapi kami tetap mahukan Kejayaan dan Kemenangan. 

Kejayaan = Kami berjaya bila masyarakat menghormati ISMA sebagai pendesak dan pengimbang dalam menentukan masa depan Malaysia (Kalau masih di takuk lama, ahli ISMA perlu berkerja lebih keras, lillahitaala.) 

Kemenangan = Kami menang bila calon kami menang di parlimen. (^_^)

Apapun yang terjadi selepas ini, ISMA tetap dengan program dakwah dan tarbiyahnya. Kepada para pengundi, selamat mengundi dan buatlah pilihan yang tepat, kerana ini masa depan kita dan generasi seterusnya.

p/s: Waktu pangkah baca Bismillah, kalau baca Bismillah nak pangkah 'Ravi' dan 'Ah Seng' ke? Macam pelik je (*-*)
  

0 comments:

Post a Comment