Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday, February 4, 2013

Tanpa Keberanian Mimpi Takkan Bermakna

Bismillah walhamdulillah...

Allahumma sholli 'ala Muhammad wa 'ala alihi wa ashabihi ajmain....

Ku selalu bermimpi. Aku gemar bermimpi. Aku punya impian yang telah tercapai. Aku punya impian yang masih ku kejar. KEBERANIAN! Ya, keberanian. Itulah kunci untukku gapai impianku.

Aku punya impian ke menara gading
Berani bertanya dalam kelas, bertanya pada guru, bertanya pada yang tahu buat aku berjaya
Malu bertanya sesat jalan bukan?

Aku punya impian menjadi pemimpin
Keberanian menjadikan aku tenang memimpin halaqah
Aku tenang mengendalikan program dakwah
Berani berdepan orang ramai, memberi arahan

Aku punya impian bisa memandu sendiri
Keberanian buatku x gentar di jalan
Buatku yakin walau berhenti terlalu rapat dengan kenderaan lain
"Dekya, jangan rapat sangat" sahabat menegur
Relax ukhti, aku berani

Terkini, ku mengimpikan menunggang motor sejauh mungkin
Keberanian merealisasikannya
Daripada menunggang sekitar kampung, 
cuba pula menunggang ke seberang,
Jauh sikit, 20-30km dari rumah,
Terkini, sudah berani ke bandar!
Sangat berani diriku
Menunggang tanpa lesen motor
Sorry mama, anak mama berani

Aku punya lebih banyak impian
Keberanian akan mengiringiku demi menggapai setiap impian itu
Insya-Allah

Anda berani???


2 comments: