Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Friday, September 2, 2011

Kembali Lagi

Bismillah...

Alhamdulillah, selawat dan salam buat Rasulullah, ahli keluarga, sahabat2 dan semua umat Islam.

Subhanallah, dah 4 bulan tinggalkan blog ni. Tapi berhenti bukan satu pilihan. Mungkin sibuk cuti 4 bulan ni. Cuti pun dah nak abis. Cuti semester ni, macam2 yang berlaku. Macam2 yang dipelajari. Ya Allah, terima kasih atas semua nikmat ini. Tahun 2011 merupakan antara tahun yang bermakna dalam hidup. Antara yang best terjadi dalam 4 bulan ni:

1) Kaedah cuba jaya: Menjual di cyberjaya
2) Kaedah cuba jaya: Menjual di bazaar Ramadhan
3) Program Kuliah Kerja Nyata di Desa Rancadaka, Bandung
4) Ramadhan sebulan tanpa kuliah

Bila dah menjual ni, baru tahu rasa susah senang orang berniaga. Kata mama berniaga ni kadang-kadang untung, kadang-kadang rugi. Sekurang-kurangnya dapat belajar cara berniaga, hopefully dapat digunakan ilmu ni untuk perniagaan masa hadapan.hehe, insya-Allah...

Program kknm di Bandung, UMT yang sponsor. Alhamdulillah, kami berempat (sama rubini, emma dan vincent) dapat teman dari Universitas Padjadjaran yang sangat friendly (kaisar, dimas, ade dan aldha). Kami di sana sebulan lebih (di desa sebulan yang lebih tu shopping @ Bandung!hehehe). Terlalu banyak kisah menarik di sana. Harapnya satu hari nanti dapat reunion bersama teman2 kkn kami dan kalau ada rezeki, insya-Allah mahu practical di sana. (^_^)

Ramadhan tanpa kuliah satu nikmat yang tak terkata. Walaupun masih sibuk, tapi masih boleh menyusun waktu untuk beribadah dan bekerja. Ramadhan di KL best. Bila pergi masjid untuk terawih kita boleh nampak pelbagai bangsa solat sama-sama. Islam tu kan universal!

Kisah hidup...ada suka ada duka. Even banyak peristiwa yang happy2 berlaku, ada juga kisah sedih. Tahun ni first time beraya tanpa atuk. Bila ziarah kubur atuk, dah tak boleh nak tahan sebak lagi. Terus nangis. Sejujurnya, masih rindu pada atuk. Semoga roh atuk sentiasa dicucuri rahmat Allah, insya-Allah.

Akhir kata, selamat bertemu kembali dan selamat hari raya aidilfitri. Min al-aidil wa al-faizin (^_^)







1 comments: