Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Saturday, January 8, 2011

Sekali berjuang selamanya berjuang

Bismillah wa alhamdulillah,

Selawat serta salam buat Rasulullah s.a.w., ahli keluarganya,para sahabat, serta seluruh umat islam seantero dunia.

Alhamdulillah,cuti minggu yang sangat bermanfaat bagi ana. Berkumpul bersama para mujahidah yang sentiasa terpancar sinar keimanan,terkadang pancaran itu mengenai diri ini, maka kami menjadi saling mengingati untuk mengingati Allah. Faham ke? Buat ukhtiku, aman,  pinjam ye your phrase, yang tajuk atas tu.(^_^)

Begitulah, sekali sudah bernama pejuang, selamanya menjadi pejuang.Insya-Allah. Sekali Allah buka peluang, moga Allah x mengubah hati ini untuk keluar dari medan perjuangan. Biar sejauh manapun waima seberat apapun, demi redha Allah, ana sanggup!Insya-Allah, sekali lagi, moga Allah tetapkan.Amin...

Sedikit perkongsian dari ana, beberapa potongan ayat-ayat cinta Allah, yang menyentap sanubari (mean, hati tersentap), menjadi diri ini rasa terpilih dan dihargai, terima kasih Allah =)

" Dan berjihadlah kamu pada jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya. Dialah yang memilih kamu (untuk mengerjakan suruhan agamanya) dan Ia tidak menjadikan kamu menanggung sesuatu keberatan dan susah payah dalam perkara agama, ikutilah agama bapa kamu Ibrahim. Ia menamakan kamu: "Orang-orang Islam" semenjak dahulu dan di dalam (Al-Quran) ini, supaya Rasulullah (Muhammad) menjadi saksi yang menerangkan kebenaran perbuatan kamu, dan supaya kamu pula layak menjadi orang-orang yang memberi keterangan kepada umat manusia (tentang yang benar dan yang salah). Oleh itu, dirikanlah sembahyang, dan berilah zakat, serta berpegang teguhlah kamu kepada Allah! Dialah Pelindung kamu. Maka (Allah yang demikian sifatNya) Dialah sahaja sebaik-baik Pelindung dan sebaik-baik Pemberi pertolongan."(al-hajj:78)


Ni terjemahan in english pulak,

"And strive in His cause as ye ought to strive, (with sincerity and under discipline). He has chosen you, and has imposed no difficulties on you in religion it is the cult of your father Abraham. It is He Who has named you Muslims, both before and in this (Revelation) that the Messenger may be a witness for you, and ye be witnesses for mankind! So establish regular Prayer, give regular Charity, and hold fast to Allah. He is your Protector - the Best to protect and the Best to help!"(al-hajj:78)


Akhir kalam, selamat berjuang. Gencarkan dakwah anda!

(p/s:dakwah2 juga, study jangan lupa (^_^)!)

0 comments:

Post a Comment